اجرای اردوهای علمی، فرهنگی و فناورانه برای دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ

اردوهای علمی، فرهنگی و فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در راستای اهداف مربوط به بازدیدهای راهیان پیشرفت طی ترم جاری در دانشگاه علم و فرهنگ به صورت نظام‌مند برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است.

به گزارش معاونت دانشجویی فرهنگی، دکتر منوچهر جهانیان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، با اشاره به اهمیت بازدیدهای علمی و فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، افزود: اردوهای علمی و فرهنگی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در یادگیری، به مثابه مکمل دروس تخصصی که دانشجویان در کلاس فراگرفته‌اند، امکان آموزش بهتر و تأثیرگذارتر را در دانشجویان فراهم می‌آورد. از منظری دیگر، این بازدیدها می‌تواند دانشجویان را با مواریث تاریخی و تمدنی و آثار و مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی ایران آشنا کند و موجبات خودآگاهی تاریخی، افزایش اعتمادبه‌نفس و خودباوری ملی را در بین آن‌ها ایجاد کند و نشاط اجتماعی را در میان فضای دانشگاهی گسترش دهد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با اشاره به مجموعه‌اردوهای علمی و فرهنگی که طی ترم تحصیلی جاری در دانشگاه برگزار شده است، افزود: در برنامه‌ریزی و اجرای این اردوها تلاش شده است تا دانشجویان به تناسب رشته‌های تحصیلی و نیز در قالب تشکل‌های دانشجویی چون انجمن‌های علمی– دانشجویی، کانون‌های فرهنگی– هنری و نیز بسیج دانشجویی و با راهنمایی استادان گروه‌های آموزشی مرتبط با رعایت ضوابط آیین‌نامه بازدیدهای علمی– دانشجویی از مقاصد بازدید کنند و در طول ترم جاری اردوهایی به مقصد شهر مقدس مشهد و استان‌های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و ... انجام شده و اردوهای بافت‌شناسی محله و بازدیدهای تخصصی در سطح شهر تهران نیز برگزار می‌شود.
دکتر جهانیان با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های جذاب و اثرگذار فرهنگی برای شناخت و شناساندن بیش‌ازپیش ایران اسلامی اذعان داشت: راه پیشرفت و توسعه از طریق ارتقای خودباوری، مسؤولیت‌شناسی، داشتن اعتمادبه‌نفس تعهد و امید و کار و تلاش در میان جوانان این سرزمین محقق خواهد شد و اردوهای راهیان پیشرفت که در سال‌های اخیر موردتوجه و تأکید بزرگان و نخبگان است، می‌تواند در این زمینه یاریگر و کمک‌کننده باشد.